06 december, 2006

Bankügyek, lakáskeresés

A mai nap mindkettőnk számára mozgalmas volt. Párom a bankügyeket próbálta intézni, én meg a lakáskeresést. Mindketten mérsékelt sikerrel jártunk...

Páromnak a Bank of Ireland-nál van számlája. Délután próbáltunk társkártyát csináltatni számomra, hogy kényelmesebben tudjam intézni a bevásárlásokat, ne kelljen mindig cash-ről gondoskodni. Nos, nem ment. Náluk olyan, hogy társkártya nem létezik. Csak olyan számla lenne a megoldás, amelyik kettőnk nevén van. Igenám, de ahhoz nekem is igazolnom kell az állandó lakcímemet, ami egyelőre kb. lehetetlen. Több okból is, de leginkább azért, mert itt még nincs olyanom. Átmentünk az AIB-hez, de a helyzet semmivel sem lett jobb. Úgyhogy visszasétáltunk az ATM-hez, vettünk fel pénzt. Nem baj, legalább hamarabb megismerkedem az Euro apróval. :)

Lakáskeresés sem egy egyszerű hadművelet itt. Van egy internetes oldal, ahova a magánszemélyek és ügynökségek is feltöltik az adatbázisukban szereplő lakásokat. A lakások 99,9%-ban bútrozottak, és persze ritkán a te ízlésednek megfelelően. Na jó, ezen még túlteszem magam, elvégre csak egy évről van szó. Lakásnézéshez természetesen időpontot kell egyeztetni, és akkor a lakás előtt találkozol az ügynökkel vagy a landlord-dal személyesen. Ez nem lenne gond Budapesten, ahol van tömegközlekedés. De itt az nem létezik. Van két villamos, egy HÉV és jónéhány távolsági busz. Ezek ugyan a városban is megállnak rengeteg helyen, de hogy hol, azt maximum tapasztalat útján lehet kideríteni. Mert menetrend, az aztán nincs. Illetve van, de a 20 megállóból talán 2 ha rajta van...

Szóval marad a gyaloglás. Ami kellemes elfoglaltság, ha nem esik az eső és nem fúj a szél. Ilyenkor egy kicsit kellemetlenebb. No sebaj, edzett lány (majd el felejtem, már férjezett asszony) vagyok én, megy ez nekem így is. :)

Nincsenek megjegyzések: