21 szeptember, 2007

Időzített penészgombák?

Hogy honnan ez a furcsa cím? Megmagyarázom.

Általában előreszeletelt, csomagolt kenyeret veszek. Rá van ragasztva a csomagolására, hogy meddig jó. Általában el is fogy addigra, de nem mindig. Ha azonban nem fogy el, akkor nem megszárad a kenyér, hanem penészes lesz.

Emiatt legutóbb a kenyeret egy nappal a lejárata előtt kivettem a csomagolásából, és konyharuhába csomagoltam. Gondoltam ha megszárad egy picit, az nem gond, majd megpirítjuk. De nem. Megpenészedett. A konyharuhában. Ezért gyanakszom.

Úgyhogy most elkezdtem egyéb féle kenyereket venni, amiket kevésbé "gyártanak", tényleg inkább sütnek. Ugyanúgy előrecsomagoltak, és szeleteltek - egészben levő kenyeret alig találni - de a hozzávalók között semmi furcsaság nem szerepel. Majd meglátjuk, ezek hogy bírják.

A másik gond az, hogy én bizony meglehetősen szeretem a nagyon tömény wheaten- v. soda bread-eket (sajnos elképzelésem sincs, hogy ezek mik magyarul), de ezekből nem lehet egyszerre két szeletnél többet megenni, mert nagyon jól telítenek. Így viszont lassan fogynak. Pláne, ha páromnak fehérkenyeret veszek, mert ő meg azt szereti...

Ma jönnek Edit barátnőm, meg a férje. A tiszteletükre (no meg mert rég volt már itthon, és kedvem támadt hozzá) sütöttem almás muffint. Három almát reszeltem bele, amitől a tészta elég nehéz lett, a muffin-ok pedig meglehetősen lapos tetejűek. De remélem azért finomak. :)

Nincsenek megjegyzések: