11 augusztus, 2007

Cork, 1. nap

Ma kirándulni indultunk. Először taxival elmentünk az autókölcsönzőhöz - sajnos egy messzi irodában tudtunk csak jó áron autót bérelni. Aztán ott vártunk kb. másfél-két órát, mire sorrakerültünk, és megkaptuk az autót. Egy helyes kis Nissan Micra volt az illető. Hazajöttünk vele, itthon felakptuk a macskákat, bepakoltuk a cuccunkat és elindultunk a macskapanzióhoz. Ugyanis éjszakára Corkban volt foglalt szállásunk, két napig meg nem akartuk egyedül hagyni a lányokat. Ez is jó sokáig tartott, néhány dugón át kellett verekedni magunkat, mire odaértünk a panzióhoz. De aztán csak sikerült, leadtuk a lányokat is szépen.

Elindultunk. Jó volt autóban ülni. A macskapanziótól megint át kellett mennünk a Dublint elkerülő körgyűrűn, de amikor azon túl voltunk, egész jól haladtunk. Nem spóroltunk az útdíjakon, inkább a jobb, és szélesebb utakat választottuk. Láttunk már keskeny utakat itt Írországban, úgy éreztük, azok nem nekünk valók.

Először Heywood Gardens-nél álltunk meg. Ez egy szép nagy park vagy kert, elég kihalt volt, alig találkoztunk benne emberrel. A következő megállóhelyünk a Rock of Cashel volt. Ez valójában nem egy darab szikla, hanem egy igen szép kastély mellette kelta keresztekkel és kápolnával. Egy része régről megmaradt, egy részét pedig a megmaradt darabokból újjáépítették. Roppant jól nézett ki.

Aztán tovább mentünk Corkba. A városból nem láttunk túl sokat, elég későn értünk oda. A szállodánk szép volt, főleg kivülről, meg a lobbi. A szobánk roppant kicsi volt, és láttam már szebbet is. De a fürdő nagyon jól nézett ki. Miután lecuccoltunk, elmentünk sétálni. Kívülről megnéztünk két templomot, aztán sétálgattunk a központban, majd beültünk vacsorázni egy barátságos kis étterembe. Ettünk egy kis előételt, meg egy pizzát - mindkettőt közösen. Fincsi volt. Aztán hazasétáltunk, és bezuhantunk az ágyba.