19 május, 2007

Macskapanzió

Tegnap voltam Kildare-ben megnézni egy "macskapanziót". Vonattal mentem Kildare állomásig, oda pedig értem jött a tulajdonosnő.

A Heuston vasútállomás kívülről egy csinos, régi típúsú épület. Belül tiszta és modern. A vonatindulásokról tájékoztató táblán minden vonat alatt ott voltak a megállók, valamint az, hogy van-e mozgóbüfé vagy étkezőkocsi a vonaton. A vonatom odafele időben indult, az is szép tiszta volt.

Épp kisétáltam Kildare-ben az állomásépületből, amikor megérkezett a nő értem. Kényelmesen kivezetett a farmra, ahol lakik és az állatokat őrzi. Alapvetően marhákat tartanak, és a húsát eladják, ez inkább mellékes neki.

Megmutatta a macska- és a kutya örző részeket is. A macsekok helye nem túl nagy, 3 oldalról zárt, de tiszta és rendes. A nő láthatóan szereti az állatokat, de túl sok ideje nem lehet babusgatni őket.

Aztán visszavitt az állomásra. Sajnos épp nem jött vonat úgy kb. két órán keresztül. Felderítettem az állomás épületét, de elég hideg és büdös volt. Úgyhogy kisétáltam a parkolóba, és körbenéztem, hogy merre induljak. Szerencsére megláttam egy "Towncentre" táblát. Kildare aranyos kisváros, legalábbis amennyit láttam belőle. Érdekes volt, hogy egymástól gyalog 10 percre két szépségszalont is találtam. Azonkívül még találtam giccses ajándékboltot fénymásolóval, kisközértet és autósboltot.

De a kedvencem egy élelmiszerüzlet volt, ahol mindenféle jópofaságokat árultak. Az üzlet neve "Food for Thought" (talán Agyserkentő étkek) volt. Odabent különböző egzotikus és kevésbé egzotikus fűszereket, lekvárokat, tésztákat, teákat és konzerveket találtam. Volt zöld moszatlap is, vagy mifene, amibe a sushi-t szokták csomagolni. Mindent alaposan megnéztem, majd távoztam. Nehéz lett volna dönteni, hogy mi legyen az az egy apróság, amit megveszek.

Az állomásra visszaérve még ücsörgtem egyet a váróban, aztán kisétáltam a peronra. Kb. öt perc szélben és esőben ácsorgás után közölték, hogy a vonat előreláthatólag kb. 25 percet késik. Nem voltam túl boldog, de nem volt mit tenni, várrtam tovább. Aztán kb. 20 perc múlva jött egy InterCity, még épp találtam rajta helyet is. Ez hipp-hopp hazahozott, csak egyszer állt meg útközben.

Este párom aránylag időben hazajött, de aztán itthon dolgozott sokáig. Egészen hajnali fél hatig. Úgyhogy a szombat délelőtt a részéről alvással telt, részemről bevásárlással. Szombat reggel tízkor nagyon kihalt az egyik nagyobb DunnesStores, így ott roppant kényelmesen lehet ilyenkor bevásárolni.

Sajnos a szombat délutánja is főleg munkával telt párom számára, úgyhogy én ebédfőzésen kívül nagytakarítottam. Ugyanis kedden öcsém és barátnője személyében látogatónk érkezik. Ja, és varrtam is. Függönyt az aránylag új polcra a konyhába, és kis zsákot párom sakkfiguráinak, hogy ne egy csúnya nejlonzsákban kelljen pihenniük.