07 február, 2007

PPS Number

Ma volt az első francia órám. Nagyon tetszett, már várom a péntekit. A csoportban nyolcan vagyunk, csupa barátságos ember. Lehetnénk tizenhatan is, de gondolom a délelőtti időpont miatt, nem vagyunk sokan szerencsére. A tanárnő jó fej, szimpatikus nekem. Elég jól hajt minket, és sokat beszéltet, ami szerintem fontos. Valahogy az ő óráit kevésbé figyelem szakmódszertani szemszögből. Azt hiszem azért, mert jobban magával ragad az óra, mint a spanyol.

PPS number-t (kb. adószám) kéne szereznem, hogy párom házas egyénként tudjon adózni. Itt különböző adókedvezményeket kapnak az egyedülálló és a házas emberek. Annak ellenére, hogy ő szeptemberben, amikor bejelentkezett az adóhatóságnál, közölte, hogy házas, nem kap adókedvezményt utánam. Akkor nem voltak képesek elmondani, hogy ehhez nekem is PPS number-re van szükségem. Azt viszont nem egyszerű szerezni, proof of address (lakcímigazolás) kell hozzá, amivel még mindig nem rendelkezem. De kb. 2-3 hét múlva megérkezhet az első gázszámlánk, ami az én nevemre fog szólni. Akkor még kb. 2 hét amíg kiküldik a PPS number-t, aztán még két hét, amíg az adóhatóság feldolgozza, és a párom cége megkapja az infót, hogy hogyan vonja vagy ne vonja párom adóját. Pörögnek itt az események, ugye?

Vendégünk, párom kollégája, csöppet munkamániás. Ma éjfél után ért haza, és jelenleg is a laptopja előtt ücsörög. Párom is, mert ő meg épp ügyeletes, és sajnos még dolga is van. Azt hiszem én viszont megyek aludni, holnap komoly házimunkák várnak rám.

Nincsenek megjegyzések: