24 szeptember, 2006

Első benyomások Dublinról (második rész)

Éjjel esett. Sokat. Én egyre inkább gondolkodom egy gumicsizma beszerzésén. Annál is inkább, mert mindenhol hatalmas tócsák vannak.

Reggel elmentünk misére. Kicsit elkéstünk, de sokan jöttek még utánunk is. A bejáratnál volt egy nagy doboz, amiben papírok voltak. Vettem egyet, gondoltam az énekek vannak rajta. Nem. Az egész mise szövege rajta volt! Még a "Hiszek egy" is, a "Mi atyánk" viszont nem. Úgyhogy azt majd még meg kell szereznünk angolul, hogy meg tudjuk tanulni. :)

Adakozás, adománygyűjtés. Az nagyon megy itten. Már a templom bejáratánál találkoztunk egy nővel, aki valamilyen jótékony célra gyűjtött adományokat. Aztán a mise után egy másik nő szólalt fel, hogy szintén hasonló célra neki is adományozzunk.

Délután elindultuk a városba, egy régi házat akartunk megnézni. De sajnos olyan sokára jött csak a busz, hogy már lekéstük a múzeumot. Úgyhogy az egyik boltban vettünk szendvicset, smoothie-t és a Trinity College parkjában el is fogyasztottuk. Nagyon szép park, hatalmas, de csak az egyik a sok közül, amelyek a College-hoz tartoznak. Nagy főiskola, sok szép épülettel és jónéhány parkkal. Rengeteg biciklitárolójuk is van, itt tényleg divat a biciklis közlekedés.

Persze nem is csodálom, amilyen buszaik vannak.. Na jó, a busszal önmagában nincs gond. Vagy emeletesek, vagy csuklósak, de inkább emeletesek. A menetrend az, ami valójában lehetetlen. Legalábbis számomra. Nincs kiírva sehol a busz útvonala, csak néhány főbb megálló. De hogy közben hol áll meg, és pontosan merre megy, az titok. Meg így persze az is, hogy kb. mikor várható. Kb. 10 percenként járnak csúcsidőben, ami azért jóval ritkább, mint amit otthon megszoktam. Ennek ellenére sosincs olyan tömeg rajtuk, mint a 7-esen szokott lenni. Gondolom a sok biciklis miatt.

A buszra jegy nélkül kb. lehetetlen felszállni. A bérlet mágnescsíkos, és be kell tenni az autómatába, amire a vezető figyel. Jegyet a vezetőnél lehet venni, nagyon profi kis gépe van hozzá, hogy a különböző tarifákat tudja kezelni. Ha mégis lejárt bérlettel utaznál, vagy nem lenne jegyed, igen borsos pótdíjat kell fizetni. Helyszínen 30EUR, később 500EUR és 3 hónap börtön is lehet belőle.

A szendvicset meg közben el is felejtettem, pedig az is megérdemli, hogy szóljak róla. Az orrom előtt rakták össze a boltban. Két hatalmas szelet barna kenyér, margarin, három nagy szelet felvágott, paradicsom, saláta, sajt. Nagyon fincsi volt, és jó adag. :)