13 október, 2007

Newgrange & Hill of Tara

Newgrange túrán voltunk ma hármasban, párom ugyanis ügyelt, és itthon kellett maradnia. Ugyanaz a buszsofőrünk volt, akivel egyszer már utaztunk ezen a túrán. Most előrébb ültünk a buszban, úgyhogy nagyjából értettem a mondókáját, poénjait. Newgrange nem sokat változott az utóbbi pár hónapban, az útvonal viszont igen. Most útközben nem egy kelta temetőnél álltunk meg, hanem Drogheda-ban, egy templomnál. Itt őriznek egy koponyát, egy hazaáruló fejét.

Aztán Newgrange-be mentünk egyenesen, ott túra előtt még ebédeltünk. Most jobb idegenvezetőt kaptunk a sírhoz, ez nem poénkodott olyan sokat.

Newgrange-ből hazafele megálltunk Hill of Tara-nál. Ez egy másik vallási központ temetkezési hely, Newgrange-hez hasonlóan állítólag kb. 4000 éves. Jópofa a hely, de nem túl látványos. Kaptunk viszont audiovizuális bemutatót. De élőt ám! Volt ott egy antikvárium, és a tulajdonosa tartott nekünk diavetítéses előadást, az elején még énekelt is. Jópofa volt az öregúr. Volt ott még két ajándékboltocska is. Gondolom ezek pótolták a máshol megszokott Visitor Center-t.