20 október, 2007

Küzdelmeim a konyhában

Ma reggeli után nem sokkal elindultam bevásárolni. Az eredeti tervben csak egy rövidke bevásárlás szerepelt, de pár órás csavargás lett belőle. Ugyanis az a helyzet, hogy anyum megkért, hogy vegyek meg valamit a nevében. Azt már néztem egy közeli boltban, de ott nem volt. Úgyhogy most elmentem egy távoliba. Útközben persze betértem ide-oda, amoda. Meg is vettem amivel meg lettem bízva, és ihletet kapva páromnak is vettem karácsonyi ajándékot. Aztán hamit is vettem, amiért eredetileg indultam, és busszal hazajöttem.

Itthon kikaptam a pogitésztát a hűtőből, kinyújtottam és kisütöttem. Mivel pogácsaszaggatóm nincs, késsel szögletes kis pogikat vágtam. Aztán később eszembe jutott, hogy mézeskalács-figuráim vannak. Találtam köztük egy cakkos szélű kereket is, úgyhogy kb. 6 db-ot olyanra szaggatam. A pogácsa amúgy túrós lett, mert el kellett már használnom a túrót, amit még a múlt héten vettem a Paprika Store-ban.

Aztán következett a pizza. Már jó ideje vettem két pizza-sütő lapot, de sosem jutottam el odáig, hogy fel is avassam őket. Ma eljött ez a pillanat. Az első pizza tészta nem sikerült, ugyanis birka módra követtem a receptet, ami sajnos valószínűleg el volt írva. Túl sok olívaolajat, és túl kevés vizet raktam bele, a tészta teljesen használhatatlan lett.

A második nekifutás jobban sikerült, bár abból (mint később ráeszméltem) teljesen kifelejtettem az olajat. Viszont a tészta szép lett, gyorsan megsült, és mivel a tetejére azt és annyit raktam, amit és amennyit akartam, az is fincsi lett. Az enyémen volt sonka, kis paradicsomok és olívabogyó, páromén sonka, chorizo sausage, mini erős paprikák (pepperoni). Ja, és mindkettőre trappista sajtot reszeltem, mozzarellát nem kaptam a boltban. Bár, nem is hiányzott, fincsi volt trappistával szerintem.

A gond csak az, hogy fejenként az egy pizza (még vékony tésztával is) elég soknak bizonyult.

Egyéb: Szeptemberben a Pörkölt címszó alatt találtok két új képet.

Nincsenek megjegyzések: